logical

Top Page  |  Lists  |  User Login

logical
  • Andrei Gheorghe, 35
  • Bucureşti, România
  • Work: Infineon Technologies
  • School: Fac. de Electronică şi Telecomunicaţii

 

Total Page Views

133,190

RECENT COMMENTS

November 13, 2021 - 13:30

Specter

Vezi, de-asta n-aş fi fost eu bun de selecţioner. Dacă venea Batistuta la mine s...

posted on academica clinceni


November 13, 2021 - 02:12

logical

m-am amuzat foarte tare când am citit Batistuţa pentru că pe unul din cei mai bu...

posted on academica clinceni


November 12, 2021 - 20:59

Specter

Sunt absolut geniale! :)) Electropute re şi Oţelul chiar merg, sugerează forţ...

posted on academica clinceni


October 31, 2021 - 18:39

Specter

Poate că în loc de concert de metale voiai de fapt să te duci la un spectacol de...

posted on festivalul de visat cu ochii deschişi şi homosexuali simptomatici


October 19, 2021 - 23:33

Specter

Erau şi ei supăraţi că s-a îmbolnăvit de covid colegu' care ştie să folosească W...

posted on biroul accidente uşoare


July 1, 2021 - 14:36

Specter

Au mutat j-ul de la coadă mai pe la mijloc că atârna şi le era frică să nu li se...

posted on euro 2020, în 2021


June 30, 2021 - 14:39

logical

a fost chiar palpitantă treaba că curierul care trebuia să vină cu primul televi...

posted on (cel) mai varză (e mag)nat – partea 2


June 30, 2021 - 14:16

Adi

Pai şi au venit cei de la Altex pentru retur? :P

posted on (cel) mai varză (e mag)nat – partea 2


April 25, 2021 - 23:03

logical

update după 3 zile... no problems, as expected... doar am fost mult mai adormit ...

posted on eu îţi scriu atât de des…


April 3, 2021 - 16:36

logical

aş vrea să fie aşa, dar...

posted on de la student la senior staff engineer


April 3, 2021 - 13:00

Specter

Felicitări bre. Presupun că firele albe din barbă sunt glumă de 1 aprilie şi de...

posted on de la student la senior staff engineer


February 27, 2021 - 21:37

Specter

Îmi place recursivitatea feţei de masă cu cina cea de taină; poţi sărbători Paşt...

posted on atenţie – cad bibelouri


February 20, 2021 - 19:43

Specter

Păi şi la noi toţi tinerii erau împotriva pomenilor de la stat date de PSD şi ac...

posted on fani bipolari


February 4, 2021 - 01:03

logical

comentariile sunt chiar mai bune la postul cu rusoaica...

posted on maletă afish, caramel


February 3, 2021 - 14:29

Specter

Rusoaica a fost subiectul unui post legendar de pe la începuturile blogului, pe ...

posted on maletă afish, caramel

   "Burn Bucharest, Burn You Fucking Maniacs" [Lake Of Tears, 11 Martie 2006]

ghemotocul de acceleraţii
ghemotocul de accelerații

proiectul RoadKill nu este cel mai mare succes al meu...

figura de mai sus  (la care am râs vreo 3 minute) a fost punctul în care mi-am dat seama că e vremea să mă cam opresc... figura de mai sus trebuia să fie o dreaptă :D

proiectul care în principiu trebuia să fie un proiect de electronică şi programare de inteligenţă artificială s-a dovedit unul la care părţile anterior menţionate au cel mult o pondere de 25%... restul e plin de probleme de mecanică, principiu şi reguli...

am încercat absolut toate metodele de măsurare de viteză şi distanţă care ne-au trecut prin cap şi toate au eşuat:

  • am încercat să folosim acceleraţiile pe cele trei axe, să le filtrăm, să le compensăm şi apoi să aplicăm fizica lui newton pe ele... viteza ar fi trebuit să fie integrală de ordin 1 din rezultanta acceleraţiilor pe axa oy, iar distanţa integrală de ordin 2 din aceeaşi rezultantă... asta ar fi mers dacă graficul de mai sus ar fi fost o dreaptă... dar accelerometrul este de o precizie incredibilă se pare... şi noi foarte competenţi în teoria semnalelor...
  • după aia am încercat să măsurăm viteza optic, cu un senzor montat la roţile din spate, care dau şi tracţiunea... asta a mers mult mai bine decât metoda cu acceleraţiile, doar că are două mari probleme care o fac imposibil de folosit: când maşina accelerează roţile din spate patinează şi calculul de viteză se duce pe pulă... iniţial am presupus că eroarea asta o vom putea compensa şi că nu poate să fie mai mare de câţiva cm per lap... după 2 săptămâni am ajuns a concluzia că nu se poate compensa foarte bine şi eroarea minimă la care am ajuns era de 1 m per lap... a doua problemă cu metoda asta (de parcă mai contează când deja ai eroare de 1 metru) e că în curbe maşina derapează şi roţile din spate nu mai măsoară distanţa reală ci o distanţă egală cu ipotenuza din teorema lui pitagora dacă distanţa reală ar fi o catetă şi derapajul cealaltă catetă... cumulate erorile la fiecare curbă ne bagă în decor rău de tot...
  • ieri am mutat senzorul de la roţile din spate la cele din faţă... la viteze foarte mici măsurătorile de distanţă au fost remarcabil de precise (cam 0.5 cm per lap !) dar bucuria a durat destul de puţin... când am crescut viteza am observat că maşina s-a ridicat de bot (tracţiunea fiind pe spate) şi roţile din faţă nu mai ating mereu traseul, astfel încât erorile de măsură au ajuns pe la peste 1 metru per lap... dezastru...
  • e clar că nu se pot folosi nici roţile din spate nici cele din faţă pentru calculul vitezei... dar alte roţi nu mai avem :D... o idee practică şi care sigur ar fi mers mult mai bine decât astea ar fi fost cu un senzor de mouse montat la baza maşinuţei şi noi să citim de la el o poziţie virtuală de cursor şi s-o transformăm în distanţă parcursă de maşină... nici electronica şi nici soft-ul n-ar fi fost o problemă importantă pentru noi doar că cel mai bun senzor de mouse care există pe piaţă poate măsura viteze de până la 1 m/s (nu ştiu cine miscă mouse-ul cu 1m/s :D)... dar maşinuţa noastră merge lejer peste 5 m/s...
  • o altă idee tipică de inginer român ce sunt a fost să montez un element disipativ de putere (recte un reşou :D) pe maşină care să consume foarte mult curent de pe pistă, astfel încât rezistenţa echivalentă a pistei să genereze o cădere de tensiune pe pistă proporţională cu distanţa parcursă de la locul în care se înfig firele în ea, conform cu formulele elementare U = I * R şi R = r*l/S... şi măsuram delta U cu ADC-ul... în teorie ar fi mers perfect... dar asta n-ar fi funcţionat practic din cauză că maşina nu e fixă pe traseu şi dacă i se ridică botul un pic o să-şi desprindă alimentarea de la traseu din când în când şi nu facem nimic... scânteile de sub ea (ca la metrou) şi fumul care ar fi ieşit din rezistenţă ar fi fost probleme de ordin secundar :D

alte idei nu mai avem... am epuizat totul... concursul e vineri dimineaţă şi nu cred că facem ceva spectaculos până atunci... şi nici ceilalţi studenţi participanţi n-au reuşit mare lucru, toţi s-au plâns de aceleaşi probleme fără rezolvare...

ah, am uitat să precizez de ce sunt fără rezolvare... pentru că regulile concursului spun clar că nu ai voie să schimbi cauciucurile (cu unele care să nu patineze), n-ai voie să pui magneţi sau greutăţi în maşină (care să ţină botul maşinii pe traseu mereu) şi nici n-ai voie să schimbi accelerometrul care e dat de ei... deci o situaţie imposibilă...

mai vedem ce-o fi până vineri dar nu mai avem speranţe...

Tags: ,

Sunday March 28, 2010 - 22:08pm (EEST)

Comments

(21 total) Post a Comment
Screamer

join the club :D

eu am reusit sa obtin pe grafic (distanta functie de timp) o dreapta frumoasa la distanta parcursa cu viteza constanta :D totul arata frumos in grafice.....dar cand am bagat masinuta in modul de cursa....s-a dus naibii tot. Sper ca pana vineri sa rezolv

Concursul nu era pe 1 aprilie sau ma insel eu si e pe 2 aprilie? :D

Oricum, spor in continuare la programare si sa ne vedem in primii 5 :))

Monday March 29, 2010 - 00:01am (EEST) Comment Link

Si daca sunteti originali si prezentati un proiect care merge incalcand regulile? Nu aveti nimic de pierdut, adica ai de ales intre a respecta regulile (=> prezinti nimic) sau a nu respecta regulile (aka, a fi creativ) => ceva care merge,,,

Monday March 29, 2010 - 00:06am (EEST) Comment Link

=)))) bai cata imaginatie ai...cat am putut sa rad la ultima idee :)))

Monday March 29, 2010 - 03:31am (EEST) Comment Link

Uneori îţi trebuie o idee outside the box...de la un neinginer, sau măcar unul care nu e în domeniul vostru. :)

Monday March 29, 2010 - 11:43am (EEST) Comment Link

Specter

Pune-i GPS si cartografiaza-i traseul din satelit...

Monday March 29, 2010 - 15:13pm (EEST) Comment Link

Screamer

GPS-ul are cea mai buna eroare de 0.5m, iar traseul are cam 2x5m . Daca mai iei in considerare si faptul ca tot concursul e intr-o cladire....mai greu si cu semnalul GPS :))

Monday March 29, 2010 - 15:40pm (EEST) Comment Link

şi GPS-ul e de doi ori cât maşina şi greutatea maximă pe care ai voie s-o adaugi pe maşină cu componentele tale este 20 de grame...

Monday March 29, 2010 - 15:48pm (EEST) Comment Link

Specter

Monteaza o camera video pe un suport urias deasupra circuitului care sa filmeze perpendicular pe el si scrie un program care identifica miscarea din framele rezultate si o transpune intr-o schema a traseului, in baza careia sa isi ajusteze masinuta viteza la urmatoarele lapuri.

Monday March 29, 2010 - 16:26pm (EEST) Comment Link

@Screamer: finala noastră e pe 2 aprilie, pe 1 aprilie au cei de la automatică...

Monday March 29, 2010 - 18:43pm (EEST) Comment Link

@Specter, @logical: şi după filmare şi programare să încarce instrucţiunile în maşină? Că să le trimită direct wireless atârnă echipamentul la cântar. Să înţeleg că ştiţi deja forma traseului. Că dacă traseul e necunoscut, aleator, iar maşina trebuie să-l înveţe în primul tur, atunci e cam futere, puteţi să vă luaţi de mână cu ăia de la Honda. :)

Monday March 29, 2010 - 19:32pm (EEST) Comment Link

traseul este necunoscut şi maşina trebuie să-l înveţe în primul lap...

Monday March 29, 2010 - 19:34pm (EEST) Comment Link

Cred că până la urmă merge şi cu telecomanda. "Maşina merge singură, stimat juriu...ce, mă vedeţi pe mine că îi învârt roţile?" :p

Monday March 29, 2010 - 21:39pm (EEST) Comment Link

nu faci faţă cu telecomanda la vitezele alea... ne-am jucat cu una cu telecomandă şi o scapi imediat de sub control :)

Monday March 29, 2010 - 21:44pm (EEST) Comment Link

Specter

Cel mai bine iti iei un chinez mic sa se deghizeze in masinuta si sa alerge pe pista...

Monday March 29, 2010 - 22:32pm (EEST) Comment Link

transformers

Monday March 29, 2010 - 22:34pm (EEST) Comment Link

Specter

Mai era un desen pe vremea noastra cu unii mici care se asamblau intr-unul mare... Iti dai seama cum ar fi un chinez facut din multi chinezi? Care trage cu bebelusi si merge calare pe un urs panda rosu cu galben...

Monday March 29, 2010 - 22:58pm (EEST) Comment Link

iulia

mihai, ma duc sa am cosmaruri cu chinezii tai...

Tuesday March 30, 2010 - 02:59am (EEST) Comment Link

Un Schumacher extraterestru, de juma de centimetru înălţime, care să conducă maşina... Doar să nu-i daţi să bea şampanie, că face urât. :)

Tuesday March 30, 2010 - 09:51am (EEST) Comment Link

numai idei constructive şi fezabile...

Tuesday March 30, 2010 - 11:50am (EEST) Comment Link

iulia

da-mi place ca sunt luate in serios si analizate cu atentie :D (telecomanda, camera video, gpsul...)

Tuesday March 30, 2010 - 19:50pm (EEST) Comment Link

Specter

Pai eu am mers pana la chinez ca sa vad unde se opreste sa le ia in serios :P (nu ca nu ar avea farmecul lor, mai ales aia cu camera, care e o metafora ironica la adresa impracticalitatii regulamentului...)

Tuesday March 30, 2010 - 21:48pm (EEST) Comment Link

Compose a comment for this post

Limit 65535 characters.No HTML, please.

Notify me of followup comments via e-mail

SEARCH
ARCHIVE

Valid HTML 4.01 Transitional